Skip to content

Verimli ve Sürdürülebilir PV Fazlası olan Elektrikli Arabaları Şarj Etmek

Fronius Wattpilot şarj çözümü, özellikle kendi fotovoltaik sisteminizden gelen FV fazlasını kullanıyorsanız, bir elektrikli otomobili şarj etmenin ne kadar uygun maliyetli ve sürdürülebilir olduğunu gösteriyor. Fronius Wattpilot, piyasada tek fazlı ve üç fazlı fazla şarj arasında otomatik olarak geçiş yapabilen birkaç şarj istasyonundan biridir. Sonuç? Elektrikli otomobil maksimum miktarda PV enerjisi alıyor. Bir aracı şarj etmek bundan daha ucuz olamaz. 

PV FAZLA ŞARJI İÇİN DOĞRU ŞARJ ÇÖZÜMÜ

Halihazırda kendi fotovoltaik sisteminiz varsa veya gelecekte bir tane almayı planlıyorsanız, ekolojik ve ekonomik açıdan mantıklıdır.elektrikli arabanızı da şarj etmek için kendi ürettiğiniz güneş enerjisini kullanın. Bu mümkün kılarşarj maliyetlerini azaltmakvefotovoltaik sistem, daha yüksek öz tüketim seviyesi sayesinde kendini daha hızlı amorti eder.

Ne zamandoğru şarj istasyonunu seçmek, bu durumda PV fazla şarjının işlevini dikkate almak önemlidir. Sayesindedinamik PV fazla şarjı, örneğin Fronius Wattpilot tarafından etkinleştirilen türde ,fazla PV akımı en uygun şekilde kullanılabilir ve şebekeye besleme minimuma indirilebilir.

Wattpilot, piyasadaki birkaç üründen biridir.otomatik olarak tek fazlı ve üç fazlı fazla şarj arasında geçiş yapın. Bunun avantajı şu ki1,38 ila 22 kW arasındaki tüm fazla enerjikullanıldı. Wattpilot, güneşin eğrisini mükemmel bir şekilde takip eder ve fotovoltaik sistemin tüm çıktısını kullanır.Elektrikli arabayı şarj etmek için en küçük miktarda fazla enerji bile kullanılıyor. Şarj işlemi 1 amperlik adımlarla tamamlanır ve 1/3 faz geçişi tam otomatik olarak gerçekleşir.

DİNAMİK PV FAZLA ŞARJI NASIL ÇALIŞIR?

Abaşlangıç ​​gücü seviyesive dinamik PV fazla şarjı için 3 fazlı güç seviyesi tanımlanabilir.

Marş gücü seviyesi, Wattpilot aracı şarj etmeye başlamadan önce fotovoltaik sistemin ulaşması gereken fazla miktarı belirtir.

bu3 fazlı güç seviyesifotovoltaik sistemin 1 fazlı şarjdan 3 fazlı şarja geçmesi için ulaşması gereken artı değerdir. Şekil, 1,38 kW’lık bir başlatma gücü seviyesi ve 4,14 kW’lık bir 3 fazlı güç seviyesi örneğini göstermektedir. PV fazlası 1,38 ile 4,14 kW arasındaysa, Wattpilot şarj gücünü 230 Watt’lık adımlarla düzenler. PV fazlası 4,14 kW’ı aşarsa, Wattpilot 690 Watt’lık adımlarla 1 fazlı şarjdan 3 fazlı şarja geçer.

AFronius Wattpilot ile aynı ağda uyumlu inverterve birFronius Akıllı Sayaçelektrikli bir arabayı PV fazlası ile şarj etmek için gereklidir.

Fronius inverterlerinin açık arayüzleri, Fronius Wattpilot ile doğrudan iletişim sağlar.İletişim, WLAN kullanılarak Solar API aracılığıyla gerçekleşirve invertör, Akıllı Sayaç ve şarj çözümü arasında optimum koordinasyonu sağlar.

PV FAZLA ŞARJI SIRASINDA ŞARJ ÖNCELİKLENDİRMELERİ

Yüklerin önceliklendirilmesi ve limit değerlerin ayarlanmasımevcut PV enerjisinin dağıtımı için temel oluşturur. Fotovoltaik sistemde bir Fronius Wattpilot, Ohmpilot ve pil olduğunu varsayalım;

Önceliklendirme, elektrikli aracın ne zaman şarj olmaya başlayacağına karar verecek.

Örneğin, ayarlar, önce pilin yeterince şarj edilmesi veya elektrikli arabayı şarj etmek için fazla PV gücü kullanılmadan önce suyun ısıtılması gerektiği şekilde ayarlanabilir. Diğer bir seçenek ise elektrikli aracın önce batarya ve Ohmpilot’tan önce şarj edilmesi. Ayarlar, ilgili fotovoltaik sistemin ve müşterinin ihtiyaçlarına göre değiştirilebilir.

 

İKİ AKILLI ŞARJ MODU

Bir elektrikli arabayı şarj ederken, aralarından seçim yapabileceğiniz iki farklı şarj modu vardır:Eko Modu ve Sonraki Yolculuk Modu. Eco Modu, PV sistem sahipleri için ideal şarj modudur. Burada, elektrikli arabayı şarj etmek için PV fazlasına öncelik verilir. Ayrıca değişken bir enerji tarifesi varsa, şarjın geri kalanı için şebekeden düşük maliyetli yeşil enerji tarifesi kullanılacaktır.

Sonraki Yolculuk Modu, belirli bir rota için enerji ile yakıt ikmali yapmak için kullanılır. Elektrikli otomobil sürücüleri, Solar.wattpilot uygulaması aracılığıyla bir sonraki yolculuğun tam mesafesini ve zamanını giriyor. Ardından hedeflenen şarj, tanımlanan, istenen mesafeye kadar gereken enerji seviyesine kadar tamamlanır.

 

KENDİ UYGULAMANIZLA ŞARJ ETMEK DAHA DA KOLAY

Solar.wattpilot uygulaması, şarj çözümünün devreye alınmasını ve çalıştırılmasını kolaylaştırır.Şarj modları da dahil olmak üzere çeşitli işlevler, uygulama aracılığıyla ayarlanabilir. Diğer yüklerle kombinasyon halinde PV fazlası ve sınır değerleri ile şarj etmepil veya Ohmpilot gibi, uygulamada “Maliyet optimizasyonu” işlevi altında etkinleştirilebilir ve ayarlanabilir